DENIP 2017

Enviat per admin el Diumenge, 29 de Gener de 2017 a les 17:45

Aquest divendres els alumnes de l'IE van avançar la celebració del Dia de la Pau i van realitzar diferents activitats que els van ajudar a entendre millor la crisi dels refugiats que s'està vivint a Europa. És el segon any que es dedica el DENIP a aquest tema perquè, per desgràcia, hi ha milers de persones que encara malviuen en camps de refugiats a Grècia sense que ningú els doni una solució. Els alumnes de 3r d'ESO van poder conèixer de prop la seva situació, gràcies a unes cartes que els van enviar nens i nenes que viuen en aquests camps. Aquestes cartes els van arribar a finals de novembre i els nostres alumnes les van traduir i a més de contestar per carta, també van gravar un video amb missatges de suport: https://www.youtube.com/watch?v=jAZG2NQ85lI

El dia de la pau van anar a explicar aquesta experiència a la resta de companys de l'IE. Els alumnes de 3rC van preparar una obra de teatre amb la història dels nens de les cartes als més petits de P3, P4 i P5, mentre que la resta d'estudiants de 3rA i 3rB anaven a les classes de primària, 1r i 2n d'ESO a exposar la situació dels refugiats i qui els havia escrit. L'activitat es va completar escrivint missatges en bafarades de cartolina que formaran part d'una exposició que es farà al hall de l'IE. Aquesta mostra es completarà amb una exposició que han fet els alumnes de 4t d'ESO i el Projecte Edèn en grups cooperatius explicant la situació dels europeus refugiats durant la Segona Guerra Mundial i la Guerra Civil Espanyola, una activitat que ha servit per commemorar el Dia Internacional de les Víctimes de l'Holocaust, que es celebra cada any el 27 de gener, i per fer entendre als estudiants els lligams entre el passat i el present.

La segona part del matí per acabar les activitats del Dia de la Pau, els alumnes de secundària van participar en la IVa edició del concurs "Murals per la Pau" que aquest any han guanyat els alumnes del Projecte Edèn. clicant sobre les fotografies podreu veure totes les imatges.