Cartes dels refugiats

Enviat per admin el Diumenge, 11 de Desembre de 2016 a les 19:40

Vicenç Reglà, professor de l'IE, va explicar als alumnes de 3r d'ESO la seva experiència com a voluntari en un camp de refugiats a Grècia aquest estiu on treballà com a monitor i professor amb l'ONG Open Cultural Center. Els alumnes van poder conèixer de primera mà quina és la situació als camps i preguntar tots els dubtes que tenien. Quan va acabar la xerrada, en Vicenç els va entregar les cartes que alguns nens i nenes sirians els han escrit per explicar-los qui són i com viuen. Aquesta setmana coincidint amb la Setmana d'Accions Educatives pel Dret a Migrar organitzada per la Xarxa Educativa en Suport a les Persones Refugiades, els alumnes de 3r traduiran les cartes i escriuran les seves respostes a les classes d'anglès per poder exposar tots aquests casos a les classes de religió i de cultura i valors ètics. També gravaran els seus missatges pels refugiats en un video que enviarem als nens i nenes sirians amb les cartes de resposta. Aquesta activitat, organitzada pel Departament de Socials i de Llengües Estrangeres, inicia el treball que desenvoluparem durant el Dia de la Pau el proper gener quan els alumnes de 3r d'ESO seran els encarregats d'explicar la situació d'aquests nens i nenes a la resta de companys de l'ESO, primària i infantil.