Jornada de Memòria Històrica a Malgrat

Enviat per admin el Dilluns, 15 de Gener de 2018 a les 21:50

Aquest matí els alumnes de 4t d'ESO han anat al Centre Cultural de Malgrat de Mar per participar en una trobada amb alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Ramon Turró i Darder. Han posat en comú els treballs de la història d'un familiar que van estar fent les setmanes abans de vacances de Nadal i que els han permés descobrir moltes coses que no sabien dels seus avis o en alguns casos de besavis o rebesavis. A més d ecompartir amb els alumnes de Malgrat les històries que han trobat i què els ha aportat la recerca, també han reflexionat sobre la situació de la Memòria Històrica al nostre país i després han pogut veure el documental Fugir de l'oblit i preguntar els dubtes al seu director Abel Moreno, que també ens ha acompanyat durant la jornada. La projecció del documental ha estat patrocinada pel Departament d'Ensenyament mitjançant el programa "Testimonis a l'aula".Aquesta ha estat la primera part d'un projecte de memòria històrica que els dos instituts desenvoluparem de manera conjunta durant tot el curs.

A les imatges podeu veure el moment en el que alguns dels nostres alumnes han exposat els seus treballs després que ho fessin també una representació d'alumnes de Malgrat. I en aquest enllaç un video resum de tota la jornada: https://www.youtube.com/watch?v=263SRdejdpA&feature=youtu.be