Exposició Dia de la Pau

Enviat per admin el Dimecres, 08 de Febrer de 2017 a les 20:54

Divendres es van recollir les guardioles que s'havien deixat a les aules el Dia de la Pau perquè els alumnes poguessin fer donatius voluntaris per col·laborar en el projecte educatiu que l'ONG Open Cultural Center, fa mesos que ha engegat en els camps de refugiats de Grècia. En total s'han recollit 400 euros, que ja han estat tranferits i ben aviat sabrem en quin projecte concret han estat invertits. També la setmana passada, el Departament d'Humanitats amb l'ajuda d'alguns alumnes, va enllestir l'exposició que mostra totes les activitats que es van fer durant el Dia de la Pau. És la primera exposició en la que han col·laborat de manera conjunta tots els alumnes de l'IE, des dels més petits d'infantil, amb els seus dibuixos, els alumnes de primària, 1r i 2n d'ESO que van escriure bafarades amb missatges, els alumnes de 3r d'ESO que van preparar les cartolines amb les cartes que ens havien enviat els nens i nenes dels camps de refugiats, o van ajudar a penjar-les, i els alumnes de 4t d'ESO i el Projecte Edèn, que han treballat la relació de la crisi de refugiats actual amb les que es van viure durant la Segona Guerra Mundial o la Guerra Civil. El resultat ens convida a aturar-nos, llegir i reflexionar, veure els nexes que uneixen el nostre present amb el passat, que torna per recordar-nos que un dia nosaltres també vam ser refugiats.