EXCURSIÓ AL MONESTIR ROMÀNIC DE SANT PERE DE GALLIGANTS (GIRONA)

Enviat per admin el Diumenge, 07 de Febrer de 2016 a les 20:10

El dimecres 20 de gener de 2016 els alumnes de 2n d’ESO de l’institut escola de Lloret de Mar van fer una sortida a Girona, al monestir de Sant Pere de Galligants. Es va decidir fer una sortida allà, perquè a l’assignatura de socials havíen estat treballant les esglésies romàniques, i van poder aplicar tot el que la Caro (la professora de socials ) els havia explicat. Primerament, es van separar en dos grups, en un farien la vistita i a l’altre un taller de vitralls. La visita va començar amb una primera introducció per situar-los a l’època. Seguidament varen soritir a la part exterior del monument i allà varen trobar una mena de jardí amb una font una mica glaçada. La noia els va parlar sobre la situació d’aquell monestir, en l’època i sobre la seva importància. Després van tornar-hi a dins; on van repasar les parts d’un monestir. També els va parlar de que eren els gremis, de diferents tipus i de la seva importàcia. A continuació els va preparar una activitat on van haver de dir l’ofiic de cada imatge que veien. Els va parlar de la rosassa que era el gran finestral, ja que en aquella arquitectura no es podien obrir finestres a causa dels sostres amb molt pes. Més endavant, en l’època del gòtic tot va anar canviant. Aleshores varen sortir al claustre del monestir, on els monjos i monges passaven allà el temps per llegir o pensar. Llavors els va explicar els significats de cadascun dels dibuixos que estaven esculpits als capitells. Molts eren mitològics. Finalment van fer canvis de grups: els que havien fet el vitrall ara farien la visita, i a l’inrevés. En primer lloc els va fer unes preguntes sobre l’estructura dels monestirs, les finestres i vitralls. Per tant ara tocava fer-ne un, en una làmina de vidre que la noia mateixa els va donar. Van haver de decidir la plantilla que més els agradava i col·locar-la sota la làmina. Era molt difícil aquella artesania! No s’imaginaven com ho arribaven a elaborar quasi perfecte, en una època on no hi havien tants recursos com ara, era increïble. Van quedar bastant bé, excepte en alguns que no van tenir tanta sort: ploms que sortien disparats, pinures barrejades… Els va agradar molt aquella experiència medieval, i tots van sortir d’allà havent après alguna cosa nova, i amb el vitrall realitzat.

Mireia Hernández de 2n ESO B

Els alumnes també van fer una gincama en anglès buscant obres d'art pel centre històric de Girona. Clicant sobre la fotografia podreu veure totes les imatges.