Informació vaga d'estudiants del 25 i 26 de febrer

Enviat per admin el Dissabte, 21 de Febrer de 2015 a les 15:01

Benvolgudes famílies,

Us volem informar que els dies 25 i 26 de febrer hi ha convocada una vaga d'estudiants per part del Sindicat d'Estudiants.

La vaga és un dret constitucional de tot treballador (Reial Decret llei 17/1977), i, segons la LODE, els alumnes de segon cicle de l'ESO per exercir aquest dret han de comunicar-ho prèviament a la direcció del centre, en aquest cas es considerarà inassistència col·lectiva.

És important que els nostres alumnes s'informin dels motius de la vaga, ho debatin amb els seus representants i delegats i entenguin el perquè es volen manifestar. Cal que, conjuntament famílies i professorat, els ajudem a reflexionar sobre la convocatòria de la vaga i a prendre decisions madures i responsables, perquè no es converteixi en dies lliures sense cap més sentit. Perquè és bo que els nostres alumnes sàpiguen ser autònoms i conseqüents per la vida, però també respectin el dret dels qui assisteixen al centre i volen rebre classes. En definitiva, fer vaga és un dret però comporta unes conseqüències, alhora que, és té dret a rebre classes durant l'horari lectiu si l'alumne està al centre.

Per això, es deixarà a criteri de cada docent el fet d'avançar matèria o fer activitats de reforç, i, en cas que s'hagi informat al centre degudament, el professor informarà a l'alumnat sobre les activitats educatives que es desenvoluparan durant els dies de vaga. Val a dir que els alumnes tenen el dret a l'avaluació i que no es posaran exàmens en dies de vaga per no perjudicar l'avaluació de l'alumnat.

Segons les NOFC del centre, en el procediment per a l'exercici de la vaga sense que tingui conseqüències en el còmput d'absències i/o drets d'examinar-se, cal presentar una instància informant a la direcció del centre. Aquest procediment l'han portat a terme correctament els grups de 3rA, 3rB, 4tA i 4tB.

Cal que deixem molt clar que l'alumnat de 1r i 2n d'ESO no té dret a secundar la vaga i per tant, en queda totalment exclós.

Restem a la seva disposició per a qualsevol consulta.

Atentament,

Jose M. Navarro Alvarez