Activitats amb alumnes de Polònia

Enviat per admin el Dijous, 10 de Abril de 2014 a les 22:28

Dimarts els alumnes de 4t d'ESO van poder gaudir durant tot el matí d'unes activitats d'intercanvi amb uns alumnes de Polònia utilitzant l'anglès com a llengua vehicular. Els alumnes polonesos van explicar com era la seva escola i el seu poble, mentre els alumnes de 4t d'ESO els explicaven com és el nostre centre i les activitats que es fan a l'institut. També es va realitzar una activitat de socials que va ajudar als alumnes a descobrir el seu passat en comú. Mitjançant fotografies i testimonis de l'època d'entreguerres van poder comprovar com l'Holocaust nazi i les polítiques feixistes de Hitler i Franco van afectar als ciutadans dels dos països quan alguns polonesos van venir a lluitar a la Guerra Civil Espanyola per ajudar a aturar l'amenaça feixista, i molts republicans catalans van ser deportats a camps de concentració de Polònia després de la invasió nazi a França on estaven exiliats. Entre tots els alumnes van construir un mur de la memòria amb fotografies i reflexions per deixar constància d'aquest trist episodi de la nostra història comuna. Per acabar van fer unes activitats a l'aula d'informàtica destinades a crear un campus virtual per poder seguir mantenint el contacte entre les dues escoles. Si cliqueu sobre la fotografia podreu veure totes les imatges de la jornada.